-
Regulamin
Regulamin Sklepu Internetowego
AgroFan
Spis treści
- Postanowienia wstępne
- Definicje
- Kontakt ze Sklepem
- Wymagania techniczne
- Informacje ogólne
- Zakładanie Konta w Sklepie
- Zasady składania Zamówienia
- Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Wykonanie umowy sprzedaży
- Prawo odstąpienia od umowy
- Reklamacja i gwarancja
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Dane osobowe w Sklepie Internetowym
- Postanowienia końcowe
1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy AgroFan dostępny pod adresem internetowym agrofansklep.pl prowadzony jest przez prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą ISHKA, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki. NIP 9131632509, REGON 521130080
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania
z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego.
2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ISHKA, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki. NIP 9131632509, REGON 521130080
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym agrofansklep.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumienia się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia
i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru lub Towarów ze Sprzedawcą - Konto – konto Klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie konta
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Dostawa – usługa przewozowa wykonywana przez określonego przewoźnika opisana w Karcie Produktu oraz Formularzu zamówienia za pomocą rodzaju przewoźnika, sposobu doręczenia oraz ceny usługi
- Dowód zakupu – rachunek lub faktura wystawiona za dokonane zakupy w Sklepie
- Karta produktu – strona Sklepu zawierająca informację o Produkcie
- Termin realizacji – czas niezbędny do wykonania realizacji przesyłki, zazwyczaj 1-3 dni roboczych. W przypadku większej ilości przesyłek zastrzegamy sobie prawo do przedłużenia terminu realizacji przesyłek
- Wada – niezgodność rzeczy sprzedanej z Umową Sprzedaży
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez klienta Towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia
w szczególności ilości Towarów - Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana albo zawarta między Klientem
a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło - Towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
- Produkt – towar wymieniony i opisany na stronie Sklepu internetowego
3
Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ISHKA Izabela Agatowska, Paździorno 40, 55-311 Kostomłoty
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@agrofansklep.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 723 510 024
- Numer Rachunku Bankowego Sprzedawcy: 50 1090 2444 0000 0001 4981 6113
- Klient może porozumieć się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 10:00-13:00
4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu w tym do przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z systemem operacyjnym typu: Windows, macOS, Android, iOS
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge, Safari itp.
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
- Włączona obsługa plików Cookies
- Zainstalowany program FlashPlayer
5
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego
z infrastrukturą techniczną Klienta - Warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji zamówienia
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu konta zgodnie z postanowieniem 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych oraz adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania konta
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną, wszystkie towary dostępne w sklepie są nowe, a podane ceny są cenami brutto (z uwzględnieniem podatku VAT) i wyrażone w polskich złotych (PLN)
- Produkty prezentowane na stronie za pomocą zdjęć mogą nieco się różnić od stanu faktycznego ze względu na niedoskonałości w odwzorowaniu barw przez aparat fotograficzny lub monitor czy wyświetlacz urządzenia końcowego Klienta, co nie stanowi powodu do reklamacji.
- Kupujący przed złożeniem Zamówienia powinien dobrze zapoznać się z opisem Produktu prezentowanego na stronie Sklepu w celu uniknięcia ewentualnych pomyłek
6
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie internetowym, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
Dane do rejestracji:
- Hasło do konta
Dane adresowe do wysyłek:
- Imię i Nazwisko
- Telefon
- Miasto
- Ulica i nr domu
- Kod pocztowy
- Założenie Konta jest darmowe i nie jest obowiązkowe
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie e-maila i hasła ustanowionych
w Formularzu rejestracji - Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy,
w szczególności za pomocą poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w 3 Regulaminu
7
Zasady składania Zamówienia w Sklepie
Zamówienia można składać 24h/dobę 7 dni w tygodniu
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie)
- Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „do koszyka”
- Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji
- Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji należy wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych osobowych (Imię, Nazwisko) oraz adresu (Miasto, ul i nr domu, kod pocztowy oraz nr. telefonu) na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu) - 8 Regulaminu. Opcjonalnie wpisać dane do faktury jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia
- Kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności opłacić zamówienie w określonym terminie 8 Regulaminu
8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego Produktu- Przesyłka kurierska – kurier FedEx, kurier Inpost
- Przesyłka kurierska pobraniowa – kurier FedEx, kurier Inpost (zamówienia do 500zł)
- Paczkomaty Inpost
- Poczta Polska - List polecony
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
- Płatności elektroniczne online świadczone przez Blue Media S.A.
- Google Pay
- Aple Pay
- Karta płatnicza (Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro)
- Blik
9
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z 7 Regulaminu
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia
i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i jego przyjęcia do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. - W przypadku wyboru przez Klienta:
- Płatności przelewem lub płatności elektronicznych – Klient powinien dokonać płatności
w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Nieopłacone zamówienia zostaną anulowane. - Płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki – Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- Zakupiony Towar zostanie wysłany przez Sprzedawcę wraz z dokumentem sprzedaży
w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu),
w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia na adres wskazany przez Klienta - W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu wykonania dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem na Konto bankowe Sprzedawcy lub płatności elektronicznych w tym płatności kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
- Dostawa wykonywana jest wyłącznie na terenie Polski
- Odmówienie przyjęcia przesyłki płatnej za pobraniem skutkować będzie anulowaniem całego zamówienia
- Wykonanie Umowy Sprzedaży wygasa z chwilą wywiązania się ostatniego ze świadczeń wynikających z umowy kupna-sprzedaży, w tym dostawy towaru.
10
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny, zgodnie z art.27 Ustawy o Prawach Konsumenta
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłane przez Konsumenta oświadczenie przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy, dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr. 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu
z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenia nastąpi wcześniej. - Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania
z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Produktu. - Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi
w odniesieniu do Umowy: - W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
- O świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy.
- W którym cena lub wynagrodzenia zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy
- W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- O dostarczenie dzienników, periodyków lub czasopism z wyjątkiem umowy o prenumeratę
- O dostarczeniu treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
11
Reklamacja i gwarancja
- Umową sprzedaży objęte są nowe Produkty
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym regulaminie adresy kontaktowe Sprzedawcy. Formularz reklamacyjny znajduje się na stronie Sklepu internetowego
- Kupujący ma prawo wyboru i decydowania, czy woli wymianę wadliwego Produktu na inny, zwrot pieniędzy, czy też możliwość nowych zakupów za równowartość reklamowanego towaru.
- Zaleca się aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności jej powstania (w tym datę powstania wady), dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku
z wadą towaru. - Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione. - Towary odsyłane w ramach procedury reklamacji należy wysłać na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść będą zawarte przy opisie produktu w Sklepie.
12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów:
http://uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. Zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. Zm.), z wnioskiem o wszczęcie postepowania mediacyjnego
w sprawie polubownego zakończenia sporu miedzy Konsumentem a Sprzedawcą. - Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim
a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
13
Dane osobowe w Sklepie Internetowym
Dane osobowe w Sklepie Internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską , Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub karta płatniczą, administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych
w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże Umowy.
14
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego ; ustawy
o świadczeniu usług droga elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych. - Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem:
www.ec.europa.eu/consumers/odr